Concert extraordinari de l'Escolania de Montserrat - Monestir de Sant Llorenç

T. 664 56 75 81
monestirsantllorec@gmail.com
Monestir de Sant Llorenç

Divendres, 16 de juny a les 20:30 hores.

L’Escolania de Montserrat és una de les escoles de música més antigues d’Europa. Ja en el segle XIII, apareix en el Monestir benedictí i Santuari marià de Montserrat un petit grup de nois que, per mitjà de la pràctica del cant i de diversos instruments musicals, estan al servei d’aquest lloc tan singular. Al llarg dels segles, han sorgit compositors i intèrprets remarcables de l’anomenada Escola Musical Montserratina.
Sota la direcció i llarg mestratge (1953-1997) del P. Ireneu Segarra, l’Escolania va internacionalitzar-se enregistrant nombrosos discs i començant a participar en festivals o fent gires de concerts a molts països.
Actualment l’Escolania, que canta sota la direcció de Llorenç Castelló, està formada per més de cinquanta nois, de nou a catorze anys, procedents de tot Catalunya.
La finalitat de l’Escolania, avui, com en segles passats, és la participació diària en la pregària del santuari, juntament amb pelegrins de tot el món.
És també funció de l’Escolania la difusió de la música sacra, tant d’autors propis de l’Escola Montserratina, com de compositors internacionals.
A través del cant, els escolans són missatgers de pau i de bellesa. Amb el llenguatge universal de la música, traspassen tota mena de fronteres i parlen directament al cor dels qui els escolten.

Llorenç Castelló - director
El 2014 assumeix la direcció de l’Escolania de Montserrat, amb el desig de ser un bon hereu de la tradició rebuda des d’infant, amb estimació per la música conreada a Montserrat durant segles i amb projectes musicals d’obertura als temps actuals.

Vicenç Prunés - piano
A banda de comptar amb una dilatada activitat concertística arreu del món com a integrant grups de música de cambra i com a solista, el P. Ireneu Segarra va convidar-lo a acompanyar els concerts de l’Escolania, activitat que encara realitza des de fa més de 30 anys.

Pots reservar la teva entrada clicant aquí

Concert patrocinat per l’Ajuntament de Guardiola de Berguedà i Pauling.

Imatges i vídeos

Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 17-04-2023 09:06